SYTUACJA POLSKI PO IWŚ
Państwa zaborcze przechodziły kryzys. Rosja była pod władzą komunistów i trwała w niej wojna domowa,
Niemcy i Austro-Węgry mieli trudną sytuację gospodarczą i militarną, powstawały tam konflikty wewnętrzne.
Kraje ententy uważały, że dla pokoju i równowafi w Europie niezbędne jest powstanie wolnej Polski.
Dzięki temu wzrosły szanse Polaków na odzyskanie niepodległości.
Polskie ośrodki polityczne zaczęły rozwijać swoją aktywność.
1. Niezalenżność uzyskały ziemie monarchii Habsburgów
2. W Cieszynie powstała RADA NARODOWA KSIĘSTWA CIESZYŃSKIEGO (paździerik 1918).
Sprawowała kontrolę nad powiatem bielskim, cieszynskim i frysztackim.
3. W Krakowie powstała POLSKA KOMISJA LIKWIDACYJNA (październik 1918).
W jej skład weszły: polskie partie polityczne Galicji. Kierował nią Wincenty Witos.
4. W Lublinie powstał TYMCZASOWY RZĄD LUDOWY REPUBLIKI POLSKIEJ (listopad 1918)
Zrzeszał przedstawicieli Polskiej Partii Socjalistycznej (PPS) i ugrupowań ludowych. Premier - Ignacy Daszyński.
Jego program obejmował: prawa wyborcze dla kobiet, darmowe szkolnictwo, upaństowienie kopalń, nacjonalizację banków.
ODZYSKANIE NIEPODLEGŁOŚCI
Do przełomowych wydarzeń doszło po wybuchu rewolucji w Niemczech (listopad 1918). Uwolniono podczas niej Józefa Piłsudzkiego z więzienia. Do okupowanej przez Niemców Warszawy przybył w listopadzie, a następnego dnia (11.11) RADA REGENCYJNA przekazała mu władzę wojskową. Jest to symboliczna data odzyskania niepodległości.
14.11 otrzymał pełnię sprawowania władzy.
Pierwszym krajem, który uznał niepodległość były Niemcy, jednak nie była to good news dla Piłsudzkiego, gdyż dawało to fałszywy wizerunek Polski jako sprzymierzeńca państw centralnych.
Z tego powodu większość krajów wstrzymała się z uznaniem nowych władz, a alianci dalej uznawali KOMITET NARODOWY POLSKI kierowany przez Romana Dmowskiego.
Piłsudzki postanowił więc stworzyć rząd tymczasowy - miał objąc władzę aż do przeprowadzenia wyborów i zwołania sejmu. Zrobił to już 18.11. Powstał wtedy rząd, a na jego czele stanął Jędrzej Moraczewski.
Władze m.in. skróciły czas pracy do 8godzin, wprowadziły ubezpieczenia, płacę minimalną, zapewniły kobietom prawa wyborcze. Określiły także tymczasowe formy rządów - Polska miała byc republiką, a władzę miał sprawować TYMCZASOWY NACZELNIK PAŃSTWA Józef Piłsudzki.
Celem Piłsudzkiego było uzyskanie uznania niepodległości. W styczniu 1919 wraz z R.Dmowskim udało się otworzyć uznany przez aliantów rząd pod kierownictwem IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO.
ENTENTA A SPRAWA PL
Podczas konferencji pokojowej niepodległość popierała jedynie Francja (reprezentował ją Georges Clemenceau). Decyzje podejmował jednak smaodzielnie brytyjski premier, który obawiał się wzmocnienia Francji więc nie zgodził się na włączenie do RP ziem zamieszkiwanych przez Ukraińcow i Białorusinów.
Dzięki traktatowi wersalskiemu (czerwiec 1919) włączono do RP m.in Wielkopolska, Kujawy i Bydgoszcz, Pomorze Gdańskie, Mierzeje Helską, jednak bez żadnego portu. Gdańsk miał status wolnego miasta pod zarządem komisarza Ligi Narodów.
TRUDNE POCZĄTKI
Państwo pl było zrujnowane po IWŚ, ucierpiał przemysł, panował kryzys, brakowało podstawowych arytkułów, uwolnieni jeńcy rosyjscy i rozbrojeni żolnierze niemiecy mieli przemarsze.
Ziemie, które niegdyś należały do trzech państw zaborczych, rożniły się pod względem prawnym, administracyjnym, poziomie rozwoju cywilizacji.
Największe różnice występowały pomiędzy dawnymi terenami zaboru pruskiego i rosyjskiego.
Postawło 16 województw (śląskie miało autonomie i własny sejm).
Nie udało się ujednolicić systemu prawnego. Była różnica między ślubami cywilnymi i kościelnymi, obowiązywały odmienne zasady ruchu drogowego.
2. SPÓR O KSZTAŁT ODRODZONEJ RP
Roman Dmowski - Narodowa Demokracja - INKORPORACJA, wcielenie ziem do Polski, polonizacja, państwo jednonarodowe. Zgodnie z tym założeniem w granice polski miały wejść: Wlkpolska, Górny Śląsk, Pomorze Gdańskie, Prusy Wschodnie, tereny z przeważającą liczbą ludności polskiej.
Józef Piłsudzki - FEDERACYJNA, wielonarodowe państwo, odtworzenie Jagiellonów. Granica zachodnia: polska dypomacja i mocarstwa, granica wschodnia: działania militarne.
WOJNA POLSKO-UKRAIŃSKA
Po przejęciu władzy przez bolszewików Ukraińcy utworzyli niepodległą UKRAIŃSKĄ REPUBLIKĘ LUDOWĄ (URL).
Musili oni się im przeciwstawiać i poprosili o pomoc państwa centralne, które
zmusiły Rosję do opuszczenia terenów Ukrainy, wporwadziły na te tereny wojska, obaliły wladze URL i ustanowiły własny rząd podległy Niemcom
Podpisano traktat brzeski. Ukraina zrzekła się roszczeń do Galicji Wsch (wcześniej należała do Austro-Węgier). Ludność tych terenów nadal planowała stworzyć własne państwo, Region był wielonarodowy (Polacy - miasta oraz rejony Lwowa i Tarnopola, Ukraińcy - wieś)
Nie można było podzielić tych terenów i wyznaczyć granicę bezkonfliktowo, a konflikt ten (PL vs UK) podscyały władze austriackie.
Austriacy wycofując się z Lwowa przekazali władzę i broń Ukrainie. z 31.10 na 1.11 (1918) Ukraińcy zajęli prawie całaą Galicję Wsch, Lwów i niezależnie od URL chcieli utworzyć ZACHODNIOUKRAIŃSKIĄ REPUBLIKĘ NARODOWĄ (ZURL). Wywołało to bunt ludności polskiej we Lwowie (np Orlęta Lwowskie) i udało się odbić część miasta z rąk ukraińskich
Wiosną 1919 do Galicji Wsch skierowano Błękitną Armię gen. Józefa Gallera, która wyparła siły ukraińskie (w lipcu). Zawieszenie broni - 1 września 1919, uznanie tego obszaru za część państwa pl - marzec 1923.
WYPRAWA KIJOWSKA
Bolszewicy chcieli rozprzestrzenic rwolucję na cały świat i stworzyc kolejne republiki radzieckie.
Pierwsze starcie Armia Czerwona vs PL było w lutym pod Berezą Kartuską na Polesiu.
PL> i zajęli część Białorusi i Wołyń.
Piłsudzki w listopadzie 1919 wstzymał ofensywe, a później znów wznowił walki z bolszewikami.
W kwietniu 1920 zawarto poroozumienie z URL, na czele którego (URL) stał SZYMON PELTURA.
URL uznała prawo PL do Galicji WSch i Wołynia.
Polacy zobowiązali się udzielić Ukraińcom pomocy zbrojnej podczas wypierania armii volszewickiej. Wkrótce wspolnie zajęlo Kijów, lecz propaganda bolszewicka wykorzystała to do rozbudzenia u rosjan nastrojów antypolskich.
OFENSYWA BOLSZEWICKA
Armia Czerwona przystąpiła do działan ofensywnych na PL w czerwcu 1920. Najpier uderzyła Armia Konna Siemiona Budionnego, póxniej armia Michaiła Tuchaczewskiego.
W teh trudnej sytuacji dla PL powołano RADĘ OBORNY PAŃSTWA - Józef Piłsudzki.
Polacy szukalii wsparcia, więc w mieście Spa (Belgia) podczas konferencji, premier Władysław Grabski wystąpił o pośrednictwo w rozmowachz moskwą.
Za udzielenie poparcia przedstawiciele entnty zażądali: zawieszenia broni PL, rozejmu na granicy wzdłuż lini drugiego rozbioru (LINII CURZONA), oddania Wilna Litwie i uznania decyzji entety dot. Śląska Cieszyńskiego i Galicji Wsch.
Przyjęcie warunków przyczyniło się do upadku rządu W.Grabskiego i powołania RZĄDU OBRONY NARODOWEJ - Wincenty Witos.
Rozpoczęto też prekraktacje pl-bolszewickie, bezefektowne. Sowieci nieustannie zwiększali żądania.
Na przyjęcie surowych warunków naciskała WB, przeciwko była Francja i USA. Nie doszło do zakoncenia rozmow pokojowych
W Bialymstoku bolszewicy powolali TYMCZASOWY KOMITET REWOLUCYJNY POLSKI - Feliks Dzierżyński, Julian Marchlewski. Miał on objąc władzę w przyszłej Polskiej Republice Radzieckiej.
BITWA WARSZAWSKA
Działania zbrojne na przedpolach warszawy - 13 sierpien, następnego dnia ruszono do kontraataku.
15 sierpnia nadal trwaly zaciekle walki o Radzymin.
16 sierpnia sily polskie przystapily do ofensywny znad rzeki Wieprz i PL>BOLSZEWICY,
rozbito trzon armii Tuchaczewskiego, a jej pozostałosci wycowaly się na wschod.
Pod koniec sierpnia oddzialy bolszewickie zostaly odepchniete za Bug.
Rozprawiono się z Armią Konną Budionnego, skierowała się na lubelszycznę i tam została rozbita w bitwie pod Komarowem (31.08)
POKÓJ RYSKI
Polacy zwycięzyli we wrześniu w bitwie pod Niemnem. Rozbito cztery armie radzieckie z północy.
Polacy zgodzili się na rozejm w październiku 1920.
Pokoj zawierano w RYDZE, 18 MARCA 1921. Ustalono Granice między PL a Rosją Radziecką. Obie strony obiecały niengerować w sprawy wewnętrzne, nie popierać działalności wymierzonej przeciwko sobie, zrzekły się odszkodowań wojennych, uznano panowanie bolszewików na Ukrainie. W ten sposób PL wycofali się z wcześniejszego sojuszu z URL, pozostawiając ich bez wsparcia.
Pokój ryski uniemożliwiał federacyjną politykę.
KWESTIA WILEŃSZCZYZNY
Ponad połowę Wilna stanowili Polacy, a prawie drugą - Żydzi.
Bolszewicy przekazali miasto republice Litrwskiej. Był to gest propagandowy. Litwini ustawili w Wilnie stolicę.
Piłsudzki nie miał zamiaru rezygnować, jednak delegacja polska zgodziła się na utratę Wilna (kongerencja w Spa)
Piłsudzki polecił swojemu przyjacielowi gen. LUCJANOWI ŻELIGOWSKIEMU wzniecenie buntu przeciwko władzom Pl i zajęcie Wilna.
W październiku więc, dywizja litewsko-biloruska (Polacy z kresów wsch) opanowała Wilno i utworzyła tam LITWĘ SRODKOWA.
Byl to niezalezny organizm polityczny. Pilsudzki chcial przekonac Litwinow do stworzenia z Polakami panstwa.
Polacy zorganizowli referendum, ktore ostatecznie spowodowala wlaczenie terenow Wilna do IIRP (marzec 1922).
Sprawa ta wywarla negatywny wplyw na relacje polsko-litewskie. Litwini do 1927 uznawali stan wjony, ktory zakonczyli w 1938 stawiajac polsce ultimatum.
Moje, do szuflady
wtorek, 15 stycznia 2019
niedziela, 30 grudnia 2018
powitajmy z szerokim usmiechem 2019
Ponieważ
Po wiadomościach żadnej z was od razu widać że się nie chcecie godzić bo jesteście na to zbyt dumne. Serio? Wiecie że już po pierwszych wiadomościach da się wyczuć tą chujową ironie której używacie?
Po drugie, widać że gadać do was to serio jak do jakiś dzieci których trzeba uczyć wszystkiego od początku. Asia, gadałyśmy godzine. Myślalam, ze ci wytlumaczylam dlaczego wyolbrzymiasz używanie słowa "suka" JAKBY TO BYLO Z JEJ STRONY JAKIEJ WIELKIE GNĘBIENIE CIE. Więc myślalam, ze jako juz prawie dorosla osoba przejrzysz na oczy i przestaniesz używać go w prawie każdej wiadomości.
I tak na marginsesie, wasze nawiazywanie do starych wiadomosci i trzymanie sie ich jak pieluchy, jest żalosne. Rozmowa sie toczy tu i teraz. Po co wracać i czepiać sie jakis glupich slowekxd. Thats so 2014
Karolina, z toba tez juz gadalam i wiesz jaki mam stosunek do Asi. Wiesz, ze to co jej mialam wygarnac juz jej wygarnelam i aska dobrze juz o tym wszystkim wie. Wiesz, ze widze ze sie stara i to doceniam. Nie musisz wiec jej dopierdalac za mnie. Nie prosilam cie o to, zebys kiedykolwiek ją gnoila w moim imieniu.
Rozumiem, ze to moze byc dla ciebie bolesne, jak osoba na ktorej ci zalezy odpierdala:) ale chyba po to jestesmy przyjaciolkami zeby jej pomoc sie z tym uporać? chociazbbys miala codziennie powtarzac asi: aska kurwa nie badz latwa i sie szanuj, jak w kodeksie, to i tak jest lepsze niz po prostu gnojenie jej ze ASKA JESTES LATWA I SIE NIE SZANUJESZ. Ja? czuje sie w pelni usatysfakcjonowana ze jej to powiedzialam, ale chyba raz wystarczy co?
Jesli obie nie umiecie zniesc swoich zachowan, to po chuj wy sie nazywacie przyjaciolkami? Asce odpierdala jak Karolina jej wysle licka. To nie jest normalne, japierdole.
Jesli chodzi o tą sprawe z przelizaniem sie z moim bylym chlopakiem, to kurwa raz a dobrze posluchajcie MNIE i tylko MNIE bo tu o MNIE chodzi w tej sprawie, a wy sie dopierdalacie i robicie z siebie ofiary jak jebane atecjuszki.
Tak, asia, to rowniez jest sprawa Karoliny, poneiwaz ja ją w to w ciągnelam, ale nie tylko dlatego.
1. jestes jej przyjaciolka, wiec ocenia twoje zachowanie i mowi ci co zrobilas zle
2. JA jestem jej przyjaciolka, ktora zranilas, wiec ma do ciebie uraz, co jest zupelnie normalne, a przyjazniac sie w kilka osob juz tyle lat powinnyscie to dawno sobie uswiadomic. Zawsze jest ktos po czyjej stronie sie staje, a jesli wam to tak przeszkadza to zaprzyjaznijcie sie z kims w dwojke.
Ale za to Karolina, powinnas przystopowac poniewaz
1. JA I ASKA JUZ DAWNO SOBIE WSZYSTKKO WYTLUMACZYLYSMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
2. JEsli ty tez to nie drąż tego dalej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 To nic nie zmieni!!!!!!!!!!
Dalej
Wyzywanie sie "ty jestes dzieckiem" "nie bo ty" "mowilas ze jestem suką" "mowilas ze jestem latwa" SERIO MYSLICIE ZE WAM TO W CZYMKOLWIEK POMOZEXDDDDDDDDDDDDDDD WYLADOWUJECIE TU SWOJE EMOCJE JAK PIECOLATKI KTORYM ZLAMIE SIE KREDKA
Dalej
Owszem, Asia tu jest najbardziej winna, chyba nie musimy tego komentowac, ale jesli chodzi o rozpierdalanie a)naszej przyjazni W TROJKE i b)naszego sylwestra to obie jestescie tu tak samo winne.
I JESZCZE RAZ POWTORZE PRZESTANCIE SIE CZEPIAC BYLE JAKICH SLOWEK, KTORE KAZDA Z WAS NAPISALA POD WPLYWEM EMOCJI BO TO DO NICZEGO NIE DOPROWADZAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAa
I sprawy ktore w ogole nie powinny miec miejsca, bo chodzilo o nich o to zeby sobie wzajemnie dopierdolic???>
1.A: Odjeb sie od sprawy mojej i pemy. -> No nie, sory ale nie, nie mozesz jej tak pisacXD (JAK COS TO WYZEJ WYTLUMACZONE DLACZEGO BUZIACZKI)
2. K: nie zapomnij co odjebalas -> Ciągle nawiązywanie do tego nie jest tu chyba sposobem zeby sobie cos wyjasnic MIEDZY WAMI
3.A:Nie potrafisz zrozumiec co zrobilas zle -> tak naprawde oprocz naskakiwania na nia i uzywaniem slowa SUKA SUKA SUKA i pisaniem ODJEB SIE ODE MNIE I PEMY najpierw nie probowalas wytlumaczyc co cie zabolalo??? To chyba dosc wazny wniosek z tej ROZMOWY
4. A: Ogarnij sie bo zostaniesz sama -> nawet w kłotni nie napisalabym czegos takiego przyjaciolce, ale w sumie to moje subiektywna opinia, wiec takie 2/10
5. A: Szmacisz sie na kazdym kroku bedac bezduszna osoba -> NO TO JEST JUZ KURWA PRZESADA XD TO ZE DALA KILKA RAZY ZLAMAS SOBIE SERCE NIE RUCHAJAC SIE PRZY TYM Z NIKIM OZNACZA ZE JEST LATWA WOW WPISZMY TO DO SLOWNIKA JAKO DEFINICJA SLOWA LATWA I SZMACENIE SIE LOL IKS DE
Wiec krotko podsumowując :D
Dzieki wam obu, ze zjebalyscie. Kazda z was pisze, ze chce dobrze dla mnie, a tak naprawde obie rozjebujecie mnie od srodka. Aska mocniej, karo troche slabiej, ale obie.
Fajnie, ze zjebalyscie ta przyjazn w ostatnim dniu 2018, swietny poczatek nowego roku dla mnie!!!
Pojde na sylwka do asi, jesli ci to nie przeszkadza Karol, ale wiedzcie obie, ze to wcale nie jest taki sylwester jaki sobie wymarzylam.
I gwarantuje wam, ze bedziecie tego zalowac. Za meisiac, za pol roku, albo nawet za kilka dni
Buziole dla was
Po wiadomościach żadnej z was od razu widać że się nie chcecie godzić bo jesteście na to zbyt dumne. Serio? Wiecie że już po pierwszych wiadomościach da się wyczuć tą chujową ironie której używacie?
Po drugie, widać że gadać do was to serio jak do jakiś dzieci których trzeba uczyć wszystkiego od początku. Asia, gadałyśmy godzine. Myślalam, ze ci wytlumaczylam dlaczego wyolbrzymiasz używanie słowa "suka" JAKBY TO BYLO Z JEJ STRONY JAKIEJ WIELKIE GNĘBIENIE CIE. Więc myślalam, ze jako juz prawie dorosla osoba przejrzysz na oczy i przestaniesz używać go w prawie każdej wiadomości.
I tak na marginsesie, wasze nawiazywanie do starych wiadomosci i trzymanie sie ich jak pieluchy, jest żalosne. Rozmowa sie toczy tu i teraz. Po co wracać i czepiać sie jakis glupich slowekxd. Thats so 2014
Karolina, z toba tez juz gadalam i wiesz jaki mam stosunek do Asi. Wiesz, ze to co jej mialam wygarnac juz jej wygarnelam i aska dobrze juz o tym wszystkim wie. Wiesz, ze widze ze sie stara i to doceniam. Nie musisz wiec jej dopierdalac za mnie. Nie prosilam cie o to, zebys kiedykolwiek ją gnoila w moim imieniu.
Rozumiem, ze to moze byc dla ciebie bolesne, jak osoba na ktorej ci zalezy odpierdala:) ale chyba po to jestesmy przyjaciolkami zeby jej pomoc sie z tym uporać? chociazbbys miala codziennie powtarzac asi: aska kurwa nie badz latwa i sie szanuj, jak w kodeksie, to i tak jest lepsze niz po prostu gnojenie jej ze ASKA JESTES LATWA I SIE NIE SZANUJESZ. Ja? czuje sie w pelni usatysfakcjonowana ze jej to powiedzialam, ale chyba raz wystarczy co?
Jesli obie nie umiecie zniesc swoich zachowan, to po chuj wy sie nazywacie przyjaciolkami? Asce odpierdala jak Karolina jej wysle licka. To nie jest normalne, japierdole.
Jesli chodzi o tą sprawe z przelizaniem sie z moim bylym chlopakiem, to kurwa raz a dobrze posluchajcie MNIE i tylko MNIE bo tu o MNIE chodzi w tej sprawie, a wy sie dopierdalacie i robicie z siebie ofiary jak jebane atecjuszki.
Tak, asia, to rowniez jest sprawa Karoliny, poneiwaz ja ją w to w ciągnelam, ale nie tylko dlatego.
1. jestes jej przyjaciolka, wiec ocenia twoje zachowanie i mowi ci co zrobilas zle
2. JA jestem jej przyjaciolka, ktora zranilas, wiec ma do ciebie uraz, co jest zupelnie normalne, a przyjazniac sie w kilka osob juz tyle lat powinnyscie to dawno sobie uswiadomic. Zawsze jest ktos po czyjej stronie sie staje, a jesli wam to tak przeszkadza to zaprzyjaznijcie sie z kims w dwojke.
Ale za to Karolina, powinnas przystopowac poniewaz
1. JA I ASKA JUZ DAWNO SOBIE WSZYSTKKO WYTLUMACZYLYSMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
2. JEsli ty tez to nie drąż tego dalej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 To nic nie zmieni!!!!!!!!!!
Dalej
Wyzywanie sie "ty jestes dzieckiem" "nie bo ty" "mowilas ze jestem suką" "mowilas ze jestem latwa" SERIO MYSLICIE ZE WAM TO W CZYMKOLWIEK POMOZEXDDDDDDDDDDDDDDD WYLADOWUJECIE TU SWOJE EMOCJE JAK PIECOLATKI KTORYM ZLAMIE SIE KREDKA
Dalej
Owszem, Asia tu jest najbardziej winna, chyba nie musimy tego komentowac, ale jesli chodzi o rozpierdalanie a)naszej przyjazni W TROJKE i b)naszego sylwestra to obie jestescie tu tak samo winne.
I JESZCZE RAZ POWTORZE PRZESTANCIE SIE CZEPIAC BYLE JAKICH SLOWEK, KTORE KAZDA Z WAS NAPISALA POD WPLYWEM EMOCJI BO TO DO NICZEGO NIE DOPROWADZAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAa
I sprawy ktore w ogole nie powinny miec miejsca, bo chodzilo o nich o to zeby sobie wzajemnie dopierdolic???>
1.A: Odjeb sie od sprawy mojej i pemy. -> No nie, sory ale nie, nie mozesz jej tak pisacXD (JAK COS TO WYZEJ WYTLUMACZONE DLACZEGO BUZIACZKI)
2. K: nie zapomnij co odjebalas -> Ciągle nawiązywanie do tego nie jest tu chyba sposobem zeby sobie cos wyjasnic MIEDZY WAMI
3.A:Nie potrafisz zrozumiec co zrobilas zle -> tak naprawde oprocz naskakiwania na nia i uzywaniem slowa SUKA SUKA SUKA i pisaniem ODJEB SIE ODE MNIE I PEMY najpierw nie probowalas wytlumaczyc co cie zabolalo??? To chyba dosc wazny wniosek z tej ROZMOWY
4. A: Ogarnij sie bo zostaniesz sama -> nawet w kłotni nie napisalabym czegos takiego przyjaciolce, ale w sumie to moje subiektywna opinia, wiec takie 2/10
5. A: Szmacisz sie na kazdym kroku bedac bezduszna osoba -> NO TO JEST JUZ KURWA PRZESADA XD TO ZE DALA KILKA RAZY ZLAMAS SOBIE SERCE NIE RUCHAJAC SIE PRZY TYM Z NIKIM OZNACZA ZE JEST LATWA WOW WPISZMY TO DO SLOWNIKA JAKO DEFINICJA SLOWA LATWA I SZMACENIE SIE LOL IKS DE
Wiec krotko podsumowując :D
Dzieki wam obu, ze zjebalyscie. Kazda z was pisze, ze chce dobrze dla mnie, a tak naprawde obie rozjebujecie mnie od srodka. Aska mocniej, karo troche slabiej, ale obie.
Fajnie, ze zjebalyscie ta przyjazn w ostatnim dniu 2018, swietny poczatek nowego roku dla mnie!!!
Pojde na sylwka do asi, jesli ci to nie przeszkadza Karol, ale wiedzcie obie, ze to wcale nie jest taki sylwester jaki sobie wymarzylam.
I gwarantuje wam, ze bedziecie tego zalowac. Za meisiac, za pol roku, albo nawet za kilka dni
Buziole dla was
poniedziałek, 12 listopada 2018
Niech żyje zbrodniczy reżim
HIPERINFLACJA
Po Iwś dochody uzyskiwane przez kraje nie były wystarczające, żeby pokryć większość wydatków. Trzeba było odbudować wiele zniszczeń. W tym celu zaczęto uzupełniać niedobór środków finansowych drukując ogromne ilości pieniędzy nie mających pokrycia w budżecie pańtwa ani w towarach znajdujących się na rynku. Była to przyczyna hiperinflancji w państwach, które przegrały Iwś (Niemcy, Austria, Węgry, Polska, Wolne Miasto Gdańsk).
Z tego powodu w latach 1919-1923 wartość pieniądza w tych krajach spadła nawet o miliony porcent. Poprawę sytuacji finansowej przyniosły reformy skarbowe oraz denominacja i wymiana dotychczasowej waluty.
FASZYZM
1. Nastroje Włochów po IWŚ
2. Powstanie Narodowej Partii Faszystowskiej i jej idee
3. Czarne koszule
4. Zamach stanu
5. Działania Mussoliniego, państwo totalitarne
6. Włochy a kościół
Mimo, że Włochy wygrały wojnę i zawarły traktaty pojowe, to w społeczeństwie panowało rozczarowanie. Jego głównym powodem było niezadowolenie z niewielkich zdobyczy terytorialnych, uzyskanych w wyniku rozpadu Austro-Węgier. Włosi zaczęli więc:
wysuwać roszczenia różnych obszarów, zwłaszcza tych na wsch wybrzeżu Adriatyku.
zarzucać swoim sojusznikom, że państwo zostało pominięte przy podziale dawnych kolonii niemieckich
Działania wojenne przyczyiły się do zrujnowania gospodarki na Płw Apenińskim. Wśród Włochów panowało duże bezrobocie, które dotknęło żołnierzy powracających z frontów.
Środowisko to w 1919 stworzyło Związki Włoskich Kombatantów. Zdobywały one wielką popularność i dwa lata późnej stały się Narodową Partią Faszystowską na czele której stanął Benito Mussolini. Ideologia tego ruchu (NPF) opierała się na kulcie wodza, którego nazywano duce oraz na kulcie państwa, któremu podporządkowane zostało całe życie społeczne Włoch. Ugrupowanie dążyło do tego, aby rządy w kraju sprawowała jedna partia. Wszystkie wartswy społeczne miały działać ze sb w korporacji, a opozycyjne ruchy polityczne i społeczne miały zostać zlikwidowane.
Faszyści prowadzili brutalne walki ze swoimi przeciwnikami (komunistami i socjalistami). Zbrojne oddziały faszystowskie (czarne koszule) napadały na działaczy stronnictw lewicowych i związków zawodowych. Te w tej sytuacji zaczęły powoływać oddziały samoobrony. Dochodziło do krwawych starć ulicznych między bojówkami wrogich sobie organizacji.
Październik 1922 - oddziały zbrojne czarnych koszul wyruszyły z różnych części kraju do stolicy, w celu przeprowadzenia zamachu stanu. Władze państwa nie podjęły zdecydowanych kroków, więc Mussolini objął rządy dyktatorskie. Nie zlikwidował monarchii, lecz pozbawił króla Włoch Wiktora Emanuela III możliwości podejmowania decyzji dot. Kraju.
Włości faszyści chcieli stworzyć państwo totalitarne. Jego ideę najlepiej oddają słowa Mussoliniego: wszystko w ramach państwa, nic poza państwem, nic przeciw państwu.
Na początku swojej dyktatury Mussolini uporządkował funcjowanie koleji i rozprawił się z mafią sycylijską. Dzięki temu zyskał poparcie dużej cz. Społeczeństwa. Dążył również do podboju innych terytoriów. W latach 20. przyłączył do Woch miasto Flume, a w ciągu kolejnej dekady Albanię i Etiopię.
Ruch faszystowski kontynuował antykościelną politykę, która trwała od momentu przyłączenia do Włoch Państwa Kościelnego. Zmieniło się to w 1929, kiedy Mussolini znormalizował swoje stosunki z papiestwem. Duce zawarł z papieżem Piusem XI pakty laterańskie - na ich mocy powstało państwo Watykan.
WIELKI KRYZYS
24 październik 1929 - doszło do gwałtownego spadku cen akcji. Nie zdawano sb sprawy, że ten dzień (czarny czwartek) zostanie początkiem największego w historii systemu kapitalistycznego kryzysu gospodarczego.
Okazało się, że ceny akcji znacznej części przedsiębiorstw były mocno przeszacowane. Ich wartość w szybkim tempie spadła, skutek - utrata oszczędności przez większość Amerykanów.
Do krachu na giełdzie przyczyniła się też zła polityka kredytowa banków amerykańskich - udzielały one pożyczek krajom i instytucją, które nie były w stanie ich spłacić.
Wówczas spadła produkcja przemysłowa i zamknięto wiele fabryk. Skutek - ok 15 mln bezrbotnych, którzy musieli zrezygnować z zakupu większości towarów, a to z kolei wpływało na zmniejszenie produkcji i wzrost poziomu bezrobocia.
Inne państwa świata powiązane były z USA i dlatego dosyć odczuły kryzys na rynku amerykańskim. Amerykanie zaczęli bowiem gwałtownie wycofywać kapitał zainwestowany w Europie. Takie załamanie nastąpiło dość mocno w Niemczech, a także m.in we Francji, Polsce czy Czechosłowacji. Nieco łągodniej można byo to odczuć w krajach skandynawskich oraz Wielkiej Brytanii.
Zmiany przyniosło dopiero dojście władzy w USA Franklina Roosevelta w 1933. Wprowadził on reformy ekonomiczno-społeczne określane jako New Deal (Nowy ład). Obowiązujące wówczas nowe zasady interwencjonalizmu państwowego - prowadzone na szeroką skalę roboty publiczne, wprowadzenie zasiłków dla bezrobotnych i emerytur,, poprawiły sytuację na rynku amerykańskim.
W Eurpie kryzys doprowadził do ostatecznego upadku systemu demokratycznego w Niemczech, czyli objęcia władzy przez Adolfa Hitlera.
Wychodzenie z kryzysu w Eurpie Środkowej trwało do 1935r.
NAZIZM
Skąd się wzięła idea nazizmu
Podobieństwa i różnice między faszyzmem a nazizmem
O co oskarżali żydów
NSDAP
PUCZ w Monachium
Objęcie władzy przez Hitlera
Działania Hitlera
Polityka zagraniczna
Działania antysemickie
Eugenika
W XIXw w czasach kiedy rozwijał się kolonializm i powstawały silne państwa narodowe, pojawiły się nacjonalistyczne i raistowskie prądy w filozofii, których najważniejszymi ideologami byli Joseph Gobineau, Houstion Chamberlain i Fryderyk Nietzche. Poglądy tych ideologów przyczyniły się do powstania w Niemczech XXw narodowego socjalizmu (nazizmu). Jego zasady sformułowane zostały w Mein Kampfie Adolfa Hitlera oraz Micie XX wieku Alfreda Rosenberga.
Twierdzili oni, że Niemcy są rasą panów, którym do dalszego rozwoju jest przestrzeń na wsch Europy, a naród niemiecki powinien panować nad całym światem. Upowszechniali hasła społeczne dot walki z bezrobociem, nadając im charakter skrajnie nacjonalistyczny.
Z faszyzmu do nazizmu przenieśli:
1. ideę otoczonego kultem wodza Fuhrera, który miał stać na czele partii nazistowskiej i państwa niemieckiego
2. Uznawali za zagrożenie idsystem komunistyczny. Hitler umiejętnie wykorzystywał strach społeczeństwa przed wizją światowej rewolucji komunistycznej
Różnili się jednak w kwestii antysemizmu.
Żydzi obarczani byli winą za przegranie Iwś oraz za wybuch rewolucji bolszewickiej w Rosji. Wg Hitlera odpowiadali za funkcjonowanie znienawidzonego przez niego systemu demokratycznego. Zdaniem nazistów także w wyniku spisku żydowskiego w państwie niemieckim powstały przemiany społeczne i kulturalne, takie jak pojawianie się nowych kierunków w sztuce, rozluźnienie obyczajowości, popularyzowanie kultury amerykańskiej, a te zjawiska uznawali oni za upadek polityczny oraz kulturalny Europy, dlatego pod przewodnictwem Hitlera mieli im zapobiegać każdymi możliwymi sposobami.
Ostatecznie na początku 20 lat w Bawarii ukształtowała się Narodowonacjonalistyczna Niemiecka Partia Robotników (niem skrót NSDAP), w której władzę przejął Hitler.
Listopad 1923- nieudany pucz (zamach stanu) w Monachium zorganizowany przez nazistów. Chociaż w jego wyniku Hitler został aresztowany, to zdobywał coraz większy rozgłos w Niemczech. W latach 20 SA, czyli oddziały szturmowej NSDAP (wzorowane na czarnych koszulach) toczyły walki z komunistami, napadały na działaczy lewicowej i coraz brutalniej prześladowały Żydów.
W 1923 - wybory parlamentarne, w których naziści zyskali największe poparcie. Okazało się jednak niewystarczające na przejęcie samodzielnej władzy w państwie.
30 stycznia 1933 - prezydent Republiki Weimarskiej Paul von Hindeburg mianował Hitlera kanclerzem rządu koalicyjnego. Ta decyzja nie była tylko wynikiem wyborów parlamentarnych, lecz także zakulisowych działan polityka katolickiej partii. Sądził on, że w wielopartyjnym rządzie ugrupowania koalicyjne będą w stanie panować nad hitlerowcami. Jednak Hitler nie pozwolił sb sterować i zaczął dążyć do przejęcia pełni władzy, kiedy w lutym 1933 postanowił wykorzystać podpalenie gmachu parlamentu niemieckiego, o które został posądzony komunista i Hitler doprowadził do delegalizacji swojego głównego przeciwnika - Komunistycznej Partii Niemiec.
W kolejnych miesiącach systematycznie likwidował pozostałe ugrupowania polityczne, aż Niemcy stały się państwem jednopartyjnym. Hitler postanowił więc zniszczyć opozycję. W czerwcu 1934 podczas tzw. Nocy długich noży rozprawił się krwako ze sprzeciwiającym mu się kierownictwem SA, które żądało kontynuowania narodowosocjalistycznej rewolucji. Odtą główną organizacją nazistów było SS z Heinrichem Himmlerem na czele. W sierpniu 1934 po śmierci prezydenta Paula von Hinfenburga, Adolf Hitler przejął całą władzę w Niemczech.
Hitler wprowadził całkowitą kontrolę życia obywateli III Rzeszy. Podporządkował sobie ugrupowania polityczne lub zastąpił nowymi. Każdy Niemiec musiał należeć do wybranej organizacji NSDAP i najwięcej uwagi poświęcono idoktryzacji, czyli wpajaniu określonych poglądów i przekonań, młodzieży i dzieciom już od najmłodszych lat. Nawet gospodynie domowe były stowarzyszone w ogranizacjach podlegających NSDAP. Polityka nazistowska przyniosła ogromne spustoszenie nauce, kulturze oraz sztuce. Uczeni i twórcy o lewicowych lub liberalnych poglądach oraz pochodzenia żydowskiego, zmuszani byli do emigracji. Działania nazistów były szeroko upowszechniane i nagłaśniane przez Ministerstwo Propagandy, na czele którego stał Joseph Goebbels.
Równocześnie z działaniami wewnętrznymi, Hitler prowadził politykę zagraniczną. Jako pierwsze obalił ograniczenia narzucone Niemcom przez postanowienia przyjęte w Wersalu, a także odbudował potęgę Rzeszy. Naziśli stopniowo łamali zakazy traktau wersalskiego. Wosjko niemieckie ponownie zaczęło stacjonować w Nadrenii, a Hitler rozpoczął zbrojenia na ogromną skalę.
Po Wielkim Kryzysie, który spowodował zlikwidowanie demokracji Hitler rozpoczął realizacjie zasadniczych celów swojej polityki. Zaostrzono represje głównie wobec Żydów, a w 1935 wprowadzono tzw ustawy norymberskie, które miały odseparować ludność żydowską od społeczeństwa niemieckiego. Żydzi zostali pozbawieni większośći praw obywatelskich i np nie mogli zawierać małżeństw z oosobami o narodowości niemieckiej.
9 listopada 1938 spalono 250 synagog a także zniszczono kilka tysięcy sklepów, których właścicielami byli żydzi, zamordowano ok 100 osob żydowskiego pochodzenia a 20tys trafiło do obozów. Wydarzenie to nazwano nocą kryształową.
Naziści opublikowali listę zawodów, których nie mogli wykonywać Żydzi, zakazali im wstępu do kin i teatrów i represje te skłoniły Żydów w latach 30 do opuszczenia III Rzeszy.
W ideologię niemców wpisana była także eugenika, czyli działania mające na celu udoskonalenie rasy nordyckiej. Był to pomysł oparty na stworzeniu nadczłowieka. Zaczęto eliminować najsłabszych - poddawać eutanazji ludzi chorych, mordowano ok 100 tys os niepełnosprawnych oraz przymusowo ich sterylizowano, niektórzy trafiali później w ręce hitlerowkich naukowców i przeprowadzano na nich badania.
Od 1933 zaczęto tworzyć obozy koncentracyjne, do których trafiali nawet duchowni, ponieważ naziści starali się doprowadzić do stopniowego podporządkowania sb dwóch niezależnych od systemu Kościołów: ewangelickiego i rzymskokatolickiego.
KOMUNIZM
Komunizm wojenny
NEP
Przejęcie władzy przez Stalina
Rządy Stalina
Kolektywizacja rolnictwa
Industralizacja
Działania bolszewików
Łagry i gułag
Wielka czystka
Wojna domowa trwająca w Rosji w atach 1917-1920 doprowadziła do załamania systemu ekonomicznego państwa. Między wsią a miastem zamierał handel, więc fabryki przestawały pracować. Sieć transportowa uległa zniszczeniu. Bolszewicy postanowili więc wprowadzić KOMUNIZM WOJENNY, polegający na upaństowieniu przemysłu, handlu i transportu.
Armia Czerwona z rozkazu Lenina zmuszała chłopów do przekazywania obowiązkowych dostaw żywności dla miast. Żywność wydzielana była w zależności od wykonywanej pracy, przedziałów tych pozbawieni byli przedstawiciele klas uznawanych za wyzyskujące oraz bezrobotni. Komunizm wojenny nie wpłynął zgodnie z założeniami na poprawę sytuacji ekonomicznej państwa, w Rosji w latach 1920-1921 panowala klęska głodu, sytuacja w przemyśle i rolnictwie nie zmieniła się, a chłopi coraz bardziej ubożeli. Dochodziło do powstań chłopskich oraz strajków w fabrykach, krwawo tłumionych przez władze komunistyczne. W obliczu tego kryzysu komuniści z Leninem na czele zostali zmuszeni do odejścia od komunizmu wojennego.
W 1921 wprowadzono Nową politykę ekonomiczną czyli NEP. Zlikwiodwano obowiązkowe dostawy żywności przez chłopów, umożliwiono im również sprzedaż nadwyżek produktów. Przywróciło to opłacalność i wzrost produkcji rolnej. W miastach ordordził się prywatny handel, przemysł, rynek usług. NEP spełnił oczekiwania komunistów - zwiększyła sie produkcja rolna i przemysłowa, a kraj obronił się przed widmem wielkiego głodu. Wprowadzono rónież reformę monetarną, która miała na celu ujednolicenie waluty. Działania podejmowane w okresie NEP służyły przede wszystkim do uspokojenia nastrojów społecznych do momentu umocnienia się reżimu komunistycznego. Niech żyje zbrodniczy reżim!!!
Od 1917 Włodzimierz Lenin stał na czele rządu i partii komunistycznej, jednak nie sprawował pełnej władzy dyktatorskiej. Wspólnie z nim rządził Lew Trocki, Girgorij Zinowiew, Lew Kamieniew oraz Nikołaj Bucharin. Józef Stalin należał wtedy do drugiego szeregu działaczy bolszewickich. W 1922 rywalizujący ze sobą głowni przywodcy Rosyjskiej Parti Komunistycznej (bolszewików) powierzyli mu stanowisko sekretarza generalnego partii. Po śmierci Lenina w 1924 rozpoczęła się walka o władzę, więc Stalin zaczął kolejno pozbywać się swoich przeciwników oskrażając ich o zdradę ojczyzny oraz pospolite przestępstwa. Najgoźnieszym rywalem Stalina okazał się Lew Trocki, więc najpierw został on wydalony z partii, później skazano go na zsyłkę, a następnie zmuszono do emigracji.
Stalin skupił pełnię władzy na partię, która zmieniła nazwę na Wszechzwiązkową Komunistyczną Partię (bolszewików), wyeliminowanych przywódców bolszewików zastąpił oddanymi sb funkcjonariuszami, a głównym narzędziem dyktatora w walce z przeciwnikami stała się tajna policja polityczna OGPU, przekształcona w 1934 w NKWD.
W latach 30 Stalin sprawował już pełnię władzy w ZSRR. Wszystkie dziedziny życia w państwie podlegały kontroli partii i zależnych od niej organizacji. W kraju wprowadzono również kult jednostki. Oznaczało to, że Stalina uznano za jedynego spadkobiercę idei Lenina i nieomylnego wodza.
Stalin postanowił przeprowadzić szybkie uprzemysłowienie ZSRR, będącego nadal krajem rolnicyzm oraz ograniczyć prywatną inicjatywę w gospodarce. Pierwszym krokiem było wycofanie się z NEP-u w 1928 i rozpoczęcie przymusowej kolektywizacji rolnictwa. Produkcja rolna miała odtąd odbywać się w państwowych gospodarstwach czyli sowchozach, gdzie chłopi pracowaliby jako robotnicy lub w spółdzielczych kołchozach, w których zachwaliby jedynie niewielką część ziemi na własność. Bolszewicy z pogardą traktowali najbogatszych gospodarzy (kułaków). Po skonfiskowaniu majątku miliony z nich zgładzono lub zesłano do obozów pracy.
Równocześnie z kolektywizacją wsi przystąpiono do upaństwowienia przemysłu, rynku usług oraz do likwidacji wolnego handlu. Odtąd cała gospodarka radziecka miała być centralnie zarządzana przez władze komunistyczne. Wprowadzono gospodarkę planową czyli, że o rozwoju państwa opartym na realizacji 5letnich planów decydował Stalin i jego doradcy. Szczególny nacisk kładziono na industralizację, a zwłaszcza na rozwój przemysłu ciężkiego, wydobywczego i zbrojeniowego.
Mimo, że plany Stalina były nierealne, próby ich realizacji kosztowały życia milionów Rosjan skazanych na przymusowe roboty, często w bardzo szkodliwych warunkach. Pracowali oni często przy realizacji ogromnych inwestycji. W konsekwencji podejmowanych działań przez władze komunistyczne w szybkim tempie spadał również poziom życia mieszkańców ZSRR.
Bolszewicy zaczęli zwalczać Kościoł prawosławny, mający dotąd istorne znaczenie dla Rosjan. Zabroniono uczenia religii w szkole oraz prasy i ksiązek religijnych upowszechniania. Zamykano i niszczono też miejsca kultu, osoby duchowne poddawano represjom, wprowadzono śluby cywilne i rozwody. Dążono również do osłabienia tradycyjnych więzi rodzinnych, które przeszkadzały w propagowaniu ideai komunistycznych. Młodych ludzi zachęcano do Komunistycznego Związku Młodzieży - Komsomołu.
W okresie industrializacji nastąpiła też masowa i przymusowa migracja ludności do miast i okręgów przemysłowych. Całe społeczeństwo poddane zostało olbrzymiemu terrorowi, towarzyszyła atmosfera strachu i podejrzeń. Życie mieszkańców ZSRR w dużym stopniu zostało kontrolowane przez władze, zlikwidowano opozycję. Osoby neizgadzające się z ideologią komunizmu traciły pracę lub usuwano ich z uczelni, następnie pozbawiano praw lub skazywano na pobyt w obozach pracy. Promowano donosicielstwo.
System komunistyczny od samego początku opierał się na przemocy. Mordowano duchownych, zwolenników caratu, ziemian, burżuazję, tych którzy popierali inne nurty lewicowe. Roztrzeliwano i poddawano represjom buntujących się przeciwko bolszewikom chłopów oraz robotników. Komuniści rozwinęli sieć oboóz pracy - łagrów. Panowały w nich bardzo trudne warunki, śmiertelność więźniów była b wysoka. Łagry podlegały Głównemu Zarzędowi Obozów czyli Gułagowi.
W 1936-1938 rozpoczęła się kolejna faza terroru zwana wielką czystką. Z rozkazu Stalina pozbawieni już dawni przywódcy bolszewiccy zostali skazani na śmierć. W Armi Czerownej wymordowano większą część korpusu oficerskiego, z marszałkiem na czele. Funkcjonariuszy prowadzących wielką czystkę, także pozbawiono życia.
wtorek, 23 października 2018
2115 to gang
Mój pierwszy poważny związek trwał rok i zaczął się kiedy miałam 15 lat. I teraz trzeba podsumować jak wielki to był błąd XD.
Mieliśmy swoje hasła do fb po paru tygodniach!! To było najgorsze co mogliśmy zrobić. Jednocześnie pisaliśmy ze sobą i czytaliśmy sobie wzajemnie konwersacje.
Były momenty kiedy nie czułam się przy nim swobodnie i nie byłam w pełni sobą, nawet w ostatnich miesiącach związku. Wymuszałam uśmiech kiedy opowiadał mi swoje jakże zabawne historie i jednym uchem słuchałam jego pierdolenia, a drugim wypuszczałam (Ale dziewczyną byłam dobrą!! Po prostu nie każdy lubi słuchać o Gumisiu i jego starych czy o rzeczach tego typu). Trochę mnie przygaszał i wydaje mi się, że to mógł być jeden z czynników dla których stałam się nudniejsza niż byłam.:(
Byłam okropnie zazdrosna i w sumie nawet słusznie - wmawiał mi cały czas, że jego była (Wanessa) jest szmatą i że jej nienawidzi, ale nie potrafił zerwać z nią kontaktu, spędzał z nią czas w szkole, tańczył z nią wolnego po pijaku i jeszcze najprawdopodobniej było to do naszej piosenki... Plus oczywiście niezapomniana akcja, kiedy pisał jej, że długo o niej myślał i zastanawiał się, co by było gdyby - oczywiście wszystko to w trakcie naszego związku.
Podczas trwania naszej relacji, nawet w ostatnich miesiącach, za każdym razem musiał coś o niej wspomnieć. Jak nie o niej, to o Ewelince - jego "przyjaciółce", co w sumie jeszcze się nie rozwiązało do końca, ale ja myślę, że ona mu się podoba (ma wielką dupęXD). Jednym z czynników naszego zerwania była właśnie ona. I chociaż tak naprawdę cała wina leżała, po jego stronie, a nie po jej, to i tak jej nie lubię...
Przychodziłam do niego, wyglądał jak siedem nieszczęść, poleżeliśmy chwile razem, po czym po dwóch godzinach on musiał wyjść. I leciał pod prysznic, ubierał najlepsze ciuchy, szukał po całym domu swoich ulubionych perfum, żeby potem okazało się, że spotyka się z nią - a nawet nie napomknął o tym wcześniej ani słowem. A przecież bym mu nie zabroniła, a Ewelina nie wymagała od niego spotkań sam na sam. W dzień zerwania zlewał mnie totalnie, po czym okazało się, że są razem na dworze, bo musiała mu oddać kasę. Szkoda tylko, że pisałam do niego od rana, i wtedy psuło się między nami totalnie, no ale jak tu odpisać swojej dziewczynie, kiedy jesteś z kimś na dworze? Przecież totalnie nie można robić dwóch rzeczy na raz! I aghhh, irytuję się nawet teraz jak o tym piszę. Bo ja rozumiem, że jestem zazdrośnicą, ale nie byłabym nią aż tak bardzo, jakby nie dawał mi powodów, a on doskonale o tym wiedział, pf.
:)
NIE MOGĘ TEŻ pominąć faktu dziewczyn z GG czy z instagrama, czy z jakiegokolwiek innego gówna - uwielbiał je poznawać. "Przyjaciółki", którym ani słowem nie wspomniał, że ma dziewczynę. A kiedy się o nie spinałam, przepraszał, mówił, że powinnam wiedzieć, że tylko mnie kocha i to ze mną chce spędzić reszte życia - szkoda tylko, że pisał z nimi dalej. ALE kiedy ja chociażby zamieniłam tylko parę zdań z innym chłopakiem to to było jakieś szaleństwo... Musiałam blokować tego chłopaka wszędzie, tłumaczyć się Samuelowi z każdego mojego wyjścia na dwór i w ogóle najlepiej zerwać kontakt z każdym kto ma penisa. Mam wrażenie, że cały czas robiliśmy sobie na złość - on z kimś pisał, więc ja nie przyznawałam się, że kogoś poznałam, że ktoś się do mnie przystawia, że coś tam. Było też odwrotnie - ja złapałam lepszy kontakt z jakimś chłopakiem, on zaczął wypisywać do jakiś lasek i wywoływać moją zazdrość.
Był też leniem. Był leniem jak cholera, a to strasznie przeszkadza w rozwijaniu się związku... Nie przyjeżdżał do mnie bo - bo się źle czuł, bo trening (ta jasne), bo się umówił z kolegami (łuhu), bo mu MAMA NIE POZWALA (kiedy Ewa Bussek mnie kochała i ten argument był jak: ??). A ja jak głupia jeździłam do niego, bo w sumie wolałam siedzieć u niego i nie widziałam w tym nic złego, no ale wszyscy inni niestety tak.
Ja po prostu myślałam, że to staroświeckie i mało feministyczne, kiedy rodzice cały czas gadali, że to chłopak powinien chodzić do dziewczyny i że za często do niego jeżdżę, ale okazuje się, że mieli rację (chociaż im tego nie przyznam, bo będzie "a nie mówiłam?!")...
W kwestii zaangażowania były spore, naprawdę spore braki z jednej strony wywołane przez jego lenistwo, z drugiej strony przez jego upośledzenie.
Jednak kiedy już przyjeżdżałam, wyglądało to tak, że prawie nigdzie nie wychodziliśmy, on grał, oglądał yt, robił cokolwiek innego - w gorące dni nawet szedł się kąpać do basenu a ja zostawałam w jego pokoju (XD);a wtedy tylko szłam spać, a kiedy go ignorowałam lub za bardzo irytowałam to dopiero wtedy zwracał na mnie uwagę.
A kiedy już wychodziliśmy, to szliśmy z jego głupimi znajomymi - zgadnijcie z kim. (Jeśli jeszcze nie wiecie, to pozwólcie, że wam wymienię kilka - Gumiś, Ewelina, Gumiś, Ewelina. Arek i Zdziebłowska, ale tylko w duecie z Gumisiem i Eweliną. Czasem Remik i Ola, ale w ciągu roku widzieliśmy się z nimi maksymalnie pięć razy?XD).I to w sumie tylko po to, żeby sobie zajarać. Chociaż miałam z tego korzyści (mogłam sobie zapalić za darmo), to to jaranie w ogóle nie było żadną atrakcją dla mnie, ponieważ z powodu niskiego ilorazu inteligencji jego znajomych (którym Samuel zarażał się przebywając z nimi - teraz chyba już jest nie do uleczenia) nie mogłam złapać fajnej fazy i cały czas zamulałam i było to tak beznadziejne, że aż mam cringe jak sobie o tym przypominam. Plus to, że zachowywał się jak neandertalczyk, który nie potrafi powstrzymać popędu seksualnego, gdziekolwiek poszliśmy, prawie wkładając mi rękę w majtki w każdej sytuacji (NAWET U GUMISIA W DOMU!!! H>E>L>P!!).
Kiedy natomiast raz na jakiś czas przyjechał do mnie (wow!)* to zmywał się po dwóch godzinach, w najlepszym przypadku po trzech-czterech. Dla porównania, ja przyjeżdżałam do niego zaraz po lekcjach (godzina 16), a do domu jechałam koło godziny 22. Zawsze się spóźniałam i zawsze dostawałam opierdol od rodziców, i on doskonale o tym wiedział, ale i tak nie pozwalał mi jechać wcześniej (siadał na mnie i zgniatał mi żebra... czy to się zalicza jako używanie przemocy w związku?)
Plus taki mały fakcik - w ferie wstawałam o 7 rano (pema. wstająca. o. siódmej. rano???) i szłam do niego do domu bo mnie o to poprosił... (Boże, teraz czuję się jak idiotka i chyba jak będę miała kiedykolwiek w życiu jeszcze jakiegoś chłopaka to poproszę rodziców o zakaz chodzenia do niego do domu. Założę sutannę i zostanę cnotką niewydymką.)
Samuel kochał też ze mną zrywać, wiedząc że później do mnie wróci, a ja oczywiście brałam to wszystko na poważnie i nie pytajcie, co się działo wtedy w moim mózgu i ile przedmiotów musiało latać po pokoju (i nie była to wtedy latająca krowa z sufitu;/). I nie pytajcie też, jaki był stan mojego ojca i ile razy miał minę mówiącą "jak tylko tu przyjdzie to mu napierdolę!!!!". Szkoooda, że nigdy tego nie zrobił, założyłabym spółkę bukmacherską i przyjmowała zakłady.
Podczas pamiętniej akcji z wanessą (kiedy po 7 miesięcy naszego związku pisał do niej CO BY BYŁO GDYBY????!?@!?, no jaka laska by się nie wkurwiła), przed naszą rozmową, byłam w pełnej gotowości, żeby mu NIE WYBACZAĆ. I oczywiście, że mu wybaczyłam (XD pema), chociaż uraz w sumie trzymałam przez resztę naszego związku i on dobrze wiedział, że dalej to w sobie trzymam (i oczywiście, że nic z tym nie zrobił). A jeśli ktoś chce wiedzieć dlaczego mu wybaczyłam, to już tłumaczę - uraczył mnie historią swojego życia, bo w jego domu była patologia, bo on nigdy nie wiedział jak powinien wyglądać prawdziwy związek, bo jego ojciec, bo jego matka coś tam. I tak to skrzętnie wplótł w swoje tłumaczenia, że w sumie to nie pamiętam czy w końcu dowiedziałam się, dlaczego do niej wypisywał, czy nie (XD pema).
Naprawdę wypisałam już dość sporą listę tego, w jak chujowej relacji się znajdowałam (i w sumie zdałam sobie sprawe z tego dopiero dzisiaj, ponieważ zobaczyłam go pierwszy raz na żywo po dwóch miesiącach od zerwania [i chyba mi nawet pomachał chuj jebany] i w moim mózgu i w sercu jest taka libacja, że aż mnie to boli) i jest już 1:55, ale nie mogę pominąć faktu, jak wielkim hipokrytą był ten typ!!
Ponieważ kiedy on uznawał mnie za wielką alkoholiczkę, bo przy wyjściu na dwór wypiłam sobie jedno piwko (brzmi to teraz jak tłumaczenie alkoholiczki, ale pominiemy to, bo to nie temat dzisiejszego wywodu) on był i jest ćpunem, zwykłym ćpunem. Temu świrowi trzęsły się ręce, kiedy nie zajarał sobie trawki, a żeby się uzależnić od marihuany to naprawdę trzeba być wyjątkowo krzywym człowiekiem. Nawet Asia F. nie ma takiego pociągu do marihuany jak on miał.
Najsmutniejsze dla mnie jest to, że on się stoczy jeszcze bardziej, bo kiedyś dzielił czas pomiędzy mnie a jaranie, a teraz dzieli czas pomiędzy jaranie z Ewelinką i Gumisiem a jaranie z ziomkami z Ujazdu, także szkoda mi go troszkę, ale to już nie moja sprawa.
Plus on się potrafił najebać tak, że nie pamiętał, że do mnie dzwonił o godzinie piątej czy innej rano, a ja nawet nie potrafię się doprowadzić do takiego stanu (chociaż może to po prostu minusy mojej mocnej głowy do picia). A tak w ogóle to ja nigdy nie spałam w garażu, w przeciwieństwie do niego (w sumie to nawet go nie mam, ale to nieważneXD). No, ale kto tu ma bardziej zapędy na alkoholika? No kto?!?!?
Pamiętam też, że zawsze plątał się w "zeznaniach". Na przykład było dużo różnych wersji, dlaczego zaczął palić papierosy. 1. Ponieważ chciał wkurwić wanessę 2. ponieważ jego rodzice się rozwiedli 3. ponieważ zerwał z wanessą 4. ponieważ ja i Asia go zdemoralizowałyśmy XD, a ja myślę że powodem było to, że był idiotą, bo nie wierzę, że człowiek, który zjarał się do nieprzytomności w wieku 13 lat zaczął palić przez cokolwiek innego niż przez swoją głupotę.
Czuję, jakbym jeszcze nie wypisała wszystkiego, ale to najwyższa pora dla mnie, żeby iść spać.
Podsumowując nasz związek to były dobre momenty NO I TO WSZYSTKO NA GÓRZE NO I TROCHE TEGO SPORO i nie wiem jak mogłam być przez rok, ROK, R O K!! tak bardzo ślepa i tego nie widzieć.... JEzu cHryste.
*napisałam to wow! słuchając Bedoesa i świetnie się zgraliśmy!XDD
Mieliśmy swoje hasła do fb po paru tygodniach!! To było najgorsze co mogliśmy zrobić. Jednocześnie pisaliśmy ze sobą i czytaliśmy sobie wzajemnie konwersacje.
Były momenty kiedy nie czułam się przy nim swobodnie i nie byłam w pełni sobą, nawet w ostatnich miesiącach związku. Wymuszałam uśmiech kiedy opowiadał mi swoje jakże zabawne historie i jednym uchem słuchałam jego pierdolenia, a drugim wypuszczałam (Ale dziewczyną byłam dobrą!! Po prostu nie każdy lubi słuchać o Gumisiu i jego starych czy o rzeczach tego typu). Trochę mnie przygaszał i wydaje mi się, że to mógł być jeden z czynników dla których stałam się nudniejsza niż byłam.:(
Byłam okropnie zazdrosna i w sumie nawet słusznie - wmawiał mi cały czas, że jego była (Wanessa) jest szmatą i że jej nienawidzi, ale nie potrafił zerwać z nią kontaktu, spędzał z nią czas w szkole, tańczył z nią wolnego po pijaku i jeszcze najprawdopodobniej było to do naszej piosenki... Plus oczywiście niezapomniana akcja, kiedy pisał jej, że długo o niej myślał i zastanawiał się, co by było gdyby - oczywiście wszystko to w trakcie naszego związku.
Podczas trwania naszej relacji, nawet w ostatnich miesiącach, za każdym razem musiał coś o niej wspomnieć. Jak nie o niej, to o Ewelince - jego "przyjaciółce", co w sumie jeszcze się nie rozwiązało do końca, ale ja myślę, że ona mu się podoba (ma wielką dupęXD). Jednym z czynników naszego zerwania była właśnie ona. I chociaż tak naprawdę cała wina leżała, po jego stronie, a nie po jej, to i tak jej nie lubię...
Przychodziłam do niego, wyglądał jak siedem nieszczęść, poleżeliśmy chwile razem, po czym po dwóch godzinach on musiał wyjść. I leciał pod prysznic, ubierał najlepsze ciuchy, szukał po całym domu swoich ulubionych perfum, żeby potem okazało się, że spotyka się z nią - a nawet nie napomknął o tym wcześniej ani słowem. A przecież bym mu nie zabroniła, a Ewelina nie wymagała od niego spotkań sam na sam. W dzień zerwania zlewał mnie totalnie, po czym okazało się, że są razem na dworze, bo musiała mu oddać kasę. Szkoda tylko, że pisałam do niego od rana, i wtedy psuło się między nami totalnie, no ale jak tu odpisać swojej dziewczynie, kiedy jesteś z kimś na dworze? Przecież totalnie nie można robić dwóch rzeczy na raz! I aghhh, irytuję się nawet teraz jak o tym piszę. Bo ja rozumiem, że jestem zazdrośnicą, ale nie byłabym nią aż tak bardzo, jakby nie dawał mi powodów, a on doskonale o tym wiedział, pf.
:)
NIE MOGĘ TEŻ pominąć faktu dziewczyn z GG czy z instagrama, czy z jakiegokolwiek innego gówna - uwielbiał je poznawać. "Przyjaciółki", którym ani słowem nie wspomniał, że ma dziewczynę. A kiedy się o nie spinałam, przepraszał, mówił, że powinnam wiedzieć, że tylko mnie kocha i to ze mną chce spędzić reszte życia - szkoda tylko, że pisał z nimi dalej. ALE kiedy ja chociażby zamieniłam tylko parę zdań z innym chłopakiem to to było jakieś szaleństwo... Musiałam blokować tego chłopaka wszędzie, tłumaczyć się Samuelowi z każdego mojego wyjścia na dwór i w ogóle najlepiej zerwać kontakt z każdym kto ma penisa. Mam wrażenie, że cały czas robiliśmy sobie na złość - on z kimś pisał, więc ja nie przyznawałam się, że kogoś poznałam, że ktoś się do mnie przystawia, że coś tam. Było też odwrotnie - ja złapałam lepszy kontakt z jakimś chłopakiem, on zaczął wypisywać do jakiś lasek i wywoływać moją zazdrość.
Był też leniem. Był leniem jak cholera, a to strasznie przeszkadza w rozwijaniu się związku... Nie przyjeżdżał do mnie bo - bo się źle czuł, bo trening (ta jasne), bo się umówił z kolegami (łuhu), bo mu MAMA NIE POZWALA (kiedy Ewa Bussek mnie kochała i ten argument był jak: ??). A ja jak głupia jeździłam do niego, bo w sumie wolałam siedzieć u niego i nie widziałam w tym nic złego, no ale wszyscy inni niestety tak.
Ja po prostu myślałam, że to staroświeckie i mało feministyczne, kiedy rodzice cały czas gadali, że to chłopak powinien chodzić do dziewczyny i że za często do niego jeżdżę, ale okazuje się, że mieli rację (chociaż im tego nie przyznam, bo będzie "a nie mówiłam?!")...
W kwestii zaangażowania były spore, naprawdę spore braki z jednej strony wywołane przez jego lenistwo, z drugiej strony przez jego upośledzenie.
Jednak kiedy już przyjeżdżałam, wyglądało to tak, że prawie nigdzie nie wychodziliśmy, on grał, oglądał yt, robił cokolwiek innego - w gorące dni nawet szedł się kąpać do basenu a ja zostawałam w jego pokoju (XD);a wtedy tylko szłam spać, a kiedy go ignorowałam lub za bardzo irytowałam to dopiero wtedy zwracał na mnie uwagę.
A kiedy już wychodziliśmy, to szliśmy z jego głupimi znajomymi - zgadnijcie z kim. (Jeśli jeszcze nie wiecie, to pozwólcie, że wam wymienię kilka - Gumiś, Ewelina, Gumiś, Ewelina. Arek i Zdziebłowska, ale tylko w duecie z Gumisiem i Eweliną. Czasem Remik i Ola, ale w ciągu roku widzieliśmy się z nimi maksymalnie pięć razy?XD).I to w sumie tylko po to, żeby sobie zajarać. Chociaż miałam z tego korzyści (mogłam sobie zapalić za darmo), to to jaranie w ogóle nie było żadną atrakcją dla mnie, ponieważ z powodu niskiego ilorazu inteligencji jego znajomych (którym Samuel zarażał się przebywając z nimi - teraz chyba już jest nie do uleczenia) nie mogłam złapać fajnej fazy i cały czas zamulałam i było to tak beznadziejne, że aż mam cringe jak sobie o tym przypominam. Plus to, że zachowywał się jak neandertalczyk, który nie potrafi powstrzymać popędu seksualnego, gdziekolwiek poszliśmy, prawie wkładając mi rękę w majtki w każdej sytuacji (NAWET U GUMISIA W DOMU!!! H>E>L>P!!).
Kiedy natomiast raz na jakiś czas przyjechał do mnie (wow!)* to zmywał się po dwóch godzinach, w najlepszym przypadku po trzech-czterech. Dla porównania, ja przyjeżdżałam do niego zaraz po lekcjach (godzina 16), a do domu jechałam koło godziny 22. Zawsze się spóźniałam i zawsze dostawałam opierdol od rodziców, i on doskonale o tym wiedział, ale i tak nie pozwalał mi jechać wcześniej (siadał na mnie i zgniatał mi żebra... czy to się zalicza jako używanie przemocy w związku?)
Plus taki mały fakcik - w ferie wstawałam o 7 rano (pema. wstająca. o. siódmej. rano???) i szłam do niego do domu bo mnie o to poprosił... (Boże, teraz czuję się jak idiotka i chyba jak będę miała kiedykolwiek w życiu jeszcze jakiegoś chłopaka to poproszę rodziców o zakaz chodzenia do niego do domu. Założę sutannę i zostanę cnotką niewydymką.)
Samuel kochał też ze mną zrywać, wiedząc że później do mnie wróci, a ja oczywiście brałam to wszystko na poważnie i nie pytajcie, co się działo wtedy w moim mózgu i ile przedmiotów musiało latać po pokoju (i nie była to wtedy latająca krowa z sufitu;/). I nie pytajcie też, jaki był stan mojego ojca i ile razy miał minę mówiącą "jak tylko tu przyjdzie to mu napierdolę!!!!". Szkoooda, że nigdy tego nie zrobił, założyłabym spółkę bukmacherską i przyjmowała zakłady.
Podczas pamiętniej akcji z wanessą (kiedy po 7 miesięcy naszego związku pisał do niej CO BY BYŁO GDYBY????!?@!?, no jaka laska by się nie wkurwiła), przed naszą rozmową, byłam w pełnej gotowości, żeby mu NIE WYBACZAĆ. I oczywiście, że mu wybaczyłam (XD pema), chociaż uraz w sumie trzymałam przez resztę naszego związku i on dobrze wiedział, że dalej to w sobie trzymam (i oczywiście, że nic z tym nie zrobił). A jeśli ktoś chce wiedzieć dlaczego mu wybaczyłam, to już tłumaczę - uraczył mnie historią swojego życia, bo w jego domu była patologia, bo on nigdy nie wiedział jak powinien wyglądać prawdziwy związek, bo jego ojciec, bo jego matka coś tam. I tak to skrzętnie wplótł w swoje tłumaczenia, że w sumie to nie pamiętam czy w końcu dowiedziałam się, dlaczego do niej wypisywał, czy nie (XD pema).
Naprawdę wypisałam już dość sporą listę tego, w jak chujowej relacji się znajdowałam (i w sumie zdałam sobie sprawe z tego dopiero dzisiaj, ponieważ zobaczyłam go pierwszy raz na żywo po dwóch miesiącach od zerwania [i chyba mi nawet pomachał chuj jebany] i w moim mózgu i w sercu jest taka libacja, że aż mnie to boli) i jest już 1:55, ale nie mogę pominąć faktu, jak wielkim hipokrytą był ten typ!!
Ponieważ kiedy on uznawał mnie za wielką alkoholiczkę, bo przy wyjściu na dwór wypiłam sobie jedno piwko (brzmi to teraz jak tłumaczenie alkoholiczki, ale pominiemy to, bo to nie temat dzisiejszego wywodu) on był i jest ćpunem, zwykłym ćpunem. Temu świrowi trzęsły się ręce, kiedy nie zajarał sobie trawki, a żeby się uzależnić od marihuany to naprawdę trzeba być wyjątkowo krzywym człowiekiem. Nawet Asia F. nie ma takiego pociągu do marihuany jak on miał.
Najsmutniejsze dla mnie jest to, że on się stoczy jeszcze bardziej, bo kiedyś dzielił czas pomiędzy mnie a jaranie, a teraz dzieli czas pomiędzy jaranie z Ewelinką i Gumisiem a jaranie z ziomkami z Ujazdu, także szkoda mi go troszkę, ale to już nie moja sprawa.
Plus on się potrafił najebać tak, że nie pamiętał, że do mnie dzwonił o godzinie piątej czy innej rano, a ja nawet nie potrafię się doprowadzić do takiego stanu (chociaż może to po prostu minusy mojej mocnej głowy do picia). A tak w ogóle to ja nigdy nie spałam w garażu, w przeciwieństwie do niego (w sumie to nawet go nie mam, ale to nieważneXD). No, ale kto tu ma bardziej zapędy na alkoholika? No kto?!?!?
Pamiętam też, że zawsze plątał się w "zeznaniach". Na przykład było dużo różnych wersji, dlaczego zaczął palić papierosy. 1. Ponieważ chciał wkurwić wanessę 2. ponieważ jego rodzice się rozwiedli 3. ponieważ zerwał z wanessą 4. ponieważ ja i Asia go zdemoralizowałyśmy XD, a ja myślę że powodem było to, że był idiotą, bo nie wierzę, że człowiek, który zjarał się do nieprzytomności w wieku 13 lat zaczął palić przez cokolwiek innego niż przez swoją głupotę.
Czuję, jakbym jeszcze nie wypisała wszystkiego, ale to najwyższa pora dla mnie, żeby iść spać.
Podsumowując nasz związek to były dobre momenty NO I TO WSZYSTKO NA GÓRZE NO I TROCHE TEGO SPORO i nie wiem jak mogłam być przez rok, ROK, R O K!! tak bardzo ślepa i tego nie widzieć.... JEzu cHryste.
*napisałam to wow! słuchając Bedoesa i świetnie się zgraliśmy!XDD
poniedziałek, 5 marca 2018
Przeczytalem w koncu to co napisalas na instagramie jak zerwaliśmy
PO CHUJ
i powiem ci ze sie wzruszylem się
Zajebiscie, na tym powinno sie to skonczyc
Moge to nasze zdjecie spowrotem? Albo chociaz zdjęcie tego zdjęcia? PO CHUJ X2
to najwyzsza pora ci powiedziec dlaczego nie chcialem juz wrócić
wow, myslales nad tym całe 7 miesiecy zwiazku z inna laską? czy ten związek jest aż tak nudny że nagle ci sie przypomniało?
Miałeś tego dość (sprawy z ludźmi etc) a po tygodniu znalalazłeś sobie nową dziewczynę? -nie po tugodniu tylko dwóch
WCALE ZE KURWA NIE PRAWDA. GDYBYS MOGL ZNALAZLBYS SOBIE NOWĄ NA ZASTEPSTWO ( M N I E) JUŻ DZIEN PO TYM
kupilem sobie litra i Marta mnie wyciagnela na dwor z jej kolezankami powiedzialem ze chuj nie bede sam pil wiec sie najebalem wtedy w 3 albo i nawet 4 dupy
kolejne kurwa klamstwo, umawialismy sie na to dzien wczesniej:)) wtedy jeszcze chyba byles z wanessą co? ojej:///
trudno mi to napisac jeszcze tobie
dlaczego martwisz sie co twoja byla, "ruda szmata etc", sobie o tobie pomysli?
(...) i na drugi dzien jak wytrzezwialem i myslalem normalnie to zauwazylem jaki blad zrobilem ze akurat wtedy wyszedlem na dwor
dlatego wyszedles z nami na dwor i znalazles sobie nową
żalowalem tego przez miesiąc
miesiąc naszego związku
naprawdę
super
no ale nie moglem do ciebie wrocic po tym
bo juz sobie znalazles zastepstwo. czy wtedy chociaz przyszlo ci na mysl zeby do niej wrocic?
pewnie bys to wziela jako zdrade (...) wiec nie chcialem cie wtedy bardziej dojebac
dlatego zaczalem byc z ta dziewvzyna - Z JEDNĄ Z TYCH DZIEWCZYN, z ktora cie "zdradzilem" i to ją dojebalem
tak mnie to wtedy w środku bolało że nie mogłem ci tego powiedzieć ani nic, ani do ciebie wrócić
ale przed swoją nową dziewczyną (mną) udawałeś że jest okej
i wtedy zacząłem palić to i owo żeby sie nie przejmowac tym ani nic
K L A M S T W O,kolejne
czasami sie zastanawiamco by bylo jakbym czasem wtedy nie wyszedl na dwor
d a l e j o t y m m y s l i s z ? to chyba jest nie w porządku, nawet co do dziewczyny na zastępstwo
szkoda tylko ze po 8 miesiacach (powidziales jej prawde bla bla bla)
*po prawie 7 miesiacach 1. naucz sie liczyc, proszę 2.
+
2. to mnie BARDZO zabolalo i nawet nie wiem jak na to odpowiedzieć
MAM NADZIEJE ZE KIEDYS ZNOWU SIE ULOZY
z tego wynika, ze teraz wszystko jest nie tak. i że jeszcze na coś liczysz. i że ja w twoim życiu w ogóle nic nie znaczę
Statystyki:
liczba wiadomości: 18
w tym liczba kłamstw:4
w tym liczba rzeczy, ktore nie mają dla mnie zadnego wytlumaczenia: 4 (plus kłamstwa, razem 8)
w tym liczba wiadomości, które sugerują, że dalej mu na niej zależy:9
w tym liczba wiadomości, które sugerują "kim.w.ogóle.jest.moja.obecna.dziewczyna":12
w tym liczba wiadomości, przez które chce sie popełnić samobójstwo: 18 i więcej
PO CHUJ
i powiem ci ze sie wzruszylem się
Zajebiscie, na tym powinno sie to skonczyc
Moge to nasze zdjecie spowrotem? Albo chociaz zdjęcie tego zdjęcia? PO CHUJ X2
to najwyzsza pora ci powiedziec dlaczego nie chcialem juz wrócić
wow, myslales nad tym całe 7 miesiecy zwiazku z inna laską? czy ten związek jest aż tak nudny że nagle ci sie przypomniało?
Miałeś tego dość (sprawy z ludźmi etc) a po tygodniu znalalazłeś sobie nową dziewczynę? -nie po tugodniu tylko dwóch
WCALE ZE KURWA NIE PRAWDA. GDYBYS MOGL ZNALAZLBYS SOBIE NOWĄ NA ZASTEPSTWO ( M N I E) JUŻ DZIEN PO TYM
kupilem sobie litra i Marta mnie wyciagnela na dwor z jej kolezankami powiedzialem ze chuj nie bede sam pil wiec sie najebalem wtedy w 3 albo i nawet 4 dupy
kolejne kurwa klamstwo, umawialismy sie na to dzien wczesniej:)) wtedy jeszcze chyba byles z wanessą co? ojej:///
trudno mi to napisac jeszcze tobie
dlaczego martwisz sie co twoja byla, "ruda szmata etc", sobie o tobie pomysli?
(...) i na drugi dzien jak wytrzezwialem i myslalem normalnie to zauwazylem jaki blad zrobilem ze akurat wtedy wyszedlem na dwor
dlatego wyszedles z nami na dwor i znalazles sobie nową
żalowalem tego przez miesiąc
miesiąc naszego związku
naprawdę
super
no ale nie moglem do ciebie wrocic po tym
bo juz sobie znalazles zastepstwo. czy wtedy chociaz przyszlo ci na mysl zeby do niej wrocic?
pewnie bys to wziela jako zdrade (...) wiec nie chcialem cie wtedy bardziej dojebac
dlatego zaczalem byc z ta dziewvzyna - Z JEDNĄ Z TYCH DZIEWCZYN, z ktora cie "zdradzilem" i to ją dojebalem
tak mnie to wtedy w środku bolało że nie mogłem ci tego powiedzieć ani nic, ani do ciebie wrócić
ale przed swoją nową dziewczyną (mną) udawałeś że jest okej
i wtedy zacząłem palić to i owo żeby sie nie przejmowac tym ani nic
K L A M S T W O,kolejne
czasami sie zastanawiamco by bylo jakbym czasem wtedy nie wyszedl na dwor
d a l e j o t y m m y s l i s z ? to chyba jest nie w porządku, nawet co do dziewczyny na zastępstwo
szkoda tylko ze po 8 miesiacach (powidziales jej prawde bla bla bla)
*po prawie 7 miesiacach 1. naucz sie liczyc, proszę 2.
+
2. to mnie BARDZO zabolalo i nawet nie wiem jak na to odpowiedzieć
MAM NADZIEJE ZE KIEDYS ZNOWU SIE ULOZY
z tego wynika, ze teraz wszystko jest nie tak. i że jeszcze na coś liczysz. i że ja w twoim życiu w ogóle nic nie znaczę
Statystyki:
liczba wiadomości: 18
w tym liczba kłamstw:4
w tym liczba rzeczy, ktore nie mają dla mnie zadnego wytlumaczenia: 4 (plus kłamstwa, razem 8)
w tym liczba wiadomości, które sugerują, że dalej mu na niej zależy:9
w tym liczba wiadomości, które sugerują "kim.w.ogóle.jest.moja.obecna.dziewczyna":12
w tym liczba wiadomości, przez które chce sie popełnić samobójstwo: 18 i więcej
Subskrybuj:
Komentarze (Atom)